Magicka - Action-RPG coop [Only PC]
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Discussione: Magicka - Action-RPG coop [Only PC]

Cambio titolo
  1. #1
    loading... L'avatar di juanpablo87
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    Ok! Magicka - Action-RPG coop [Only PC]

    Guardate l' ultimo video di questo promettente hack' n slash, in arrivo in esclusiva per piattaforma PC:

    http://www.gametrailers.com/video/la...magicka/709595

  2. #2
    Sephiroth1984
    Ospite
    Esce anche sul Live...

    Ci sono poche notizie sul gioco, ma quelle poche uscite fanno ben sperare, soprattutto sul lato "ironico-parodico"...
    Probabilmente lo prenderò su Steam, anche perchè dovrebbe costare sui 10 euro...

  3. #3
    Kelvan
    Ospite
    Ahahahah che puccioso. Me lo proverò.

  4. #4
    Lies L'avatar di Leyes
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    Per chi avesse dubbi sulle meccaniche di gioco consiglio la lettura di questo articolo.

    Esce domani a 10 euro. Mio e vostro immediatamente.
    Ultima modifica di Leyes; 24-01-2011 alle 21:31:04

  5. #5
    loading... L'avatar di juanpablo87
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    Anche sul Live? Cazzo devo aggiornare allora

  6. #6
    loading... L'avatar di juanpablo87
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    Citazione Kelvan Visualizza Messaggio
    Ahahahah che puccioso. Me lo proverò.
    Te non capisci niente di hack' n slah....già il fatto che ti piace diablo 2.....-_-

    Kelvan, non è che c' è un posto di mod per questa sezione!?

  7. #7
    TeraMage
    Ospite
    Ma non era il gioco ufficiale della roma?

  8. #8
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    Citazione TeraMage Visualizza Messaggio
    Ma non era il gioco ufficiale della roma?
    Bannatelo

  9. #9
    Sephiroth1984
    Ospite
    Citazione TeraMage Visualizza Messaggio
    Ma non era il gioco ufficiale della roma?
    Oddio!!!

    Mi era sfuggito che uscisse domani:

    http://store.steampowered.com/app/42910/

    Chissà se lo scontano nel weekend deal?

  10. #10
    Sephiroth1984
    Ospite
    Cavolo, non ne parlano molto bene però...caotico ed un pò macchinoso nei comandi a quanto pare...e si rischia spesso di castare un incantesimo offensivo su se stessi........


    Anteprima di PC Gamer

    In this age of cheap-seat one-button brawlers, of grandma-can-play-too wand-wagglers, of full-body familyoriented frivolities, it’s almost a relief to come across a game which favours an abrupt learning curve.

    Though it looks and quacks like a comedy Diablo-clone, Magicka is underpinned by an intimidating set of key bindings. Here, the only class in town is wizard, and the letters resting beneath your left hand represent different magical elements which can be combined into spells, before being cast on yourself, allies, enemies or the environment with a press of the spacebar or a mouse button.

    There are eight elements on the keyboard, but some form new elements when combined, such as steam or ice. I’ve yet to discover a spell which makes use of all eight keys, and such a thing may not be possible, given that some elements cancel each other out. One of the longer chains of letters I’ve typed (and you must dash them off between each and every cast) is something like the unforgettable qrdsr – which summons zombies. Then there’s the old qfasa spell – which channels a bolt of foefrazzling lightning from the sky. I’ve forgotten what form of gibberish calls in the Phoenix kamikaze attack, or summons Death – and this is perhaps as it should be. Casting spells in Magicka actually feels like you’re memorising and muttering arcane rituals, rather than choosing between a variety of manaflavoured attack animations – it’s fitting that the more powerful ones should be tough to remember.

    The elaborate spells mentioned above are activated with spacebar, but only if you’ve ‘discovered’ the formula in-game by collecting books – knowing in advance doesn’t help. It feels a little pedantic, but you aren’t really being short-changed: regardless of your book-learning, the same sequences of elements can always be put to use with the right mouse button, where they take on a more intuitive mixand- match form. Combine fire and shield, for example, and the right mouse button will summon a shield of fire. Throw in a bit of arcane magic on one of the other elements, and you get a prolonged beam blast, which can stretch across the screen to fry or freeze your enemies at a distance. When surrounded, frost and water produces a useful spray of ice shards. Meanwhile, a tap of the right mouse button when you have no elements loaded emits an enemy-repelling puff of air. It’s also effective at blowing allies off cliffs – more of which later.

    Back to that learning curve: sure, eight buttons is peanuts to most flight sim enthusiasts, but the speed with which you have to improvise combinations and rattle them off here proves quite a challenge. I’ve never been the best typist, and ever since a desk-destroying tea-mageddon episode, my horrible reserve keyboard has turned my normally fat fingers into useless hooves, which tend to pound multiple letters at a time. It’s pretty tricky, in the throng of particle effects and flying limbs, to see which elements you have equipped – and it’s important, too, because trying to heal yourself by ramming clods of earth into your eyes doesn’t work. I’ve frequently killed myself when, in a panic, I cast arcane magic on myself instead of an enemy, or simply cut a healing spell with a lethal dose of lightning. I am an awful wizard.

    It seems that slapstick death is part and parcel of Magicka, however. It’s a game designed to be played in co-op, where up to three fellow spell-slingers are at the ready to heal you when you accidentally set yourself on fire. It works the other way too: as the screen fizzes with deadly sorcery, tagging your allies with the occasional meteorite shower is an inevitability. The beta netcode proved too unstable to support the four-player maximum (many hours were spent looking at inexplicably empty server browsers, crashing to desktop, or watching play stutter to a PC-killing stasis), but even with two players, the action was lethally chaotic. A sequence in which we defended the tiny deck of an airship from goblin pirates repeatedly ended with one of our number skydiving.

    I can imagine that an extremely disciplined group of players might be able to approach the battlefield with tactical rigour, dividing the team into long-range and short-range, attack and defence – but for most, Magicka will have a cruising altitude of extremely, extremely silly.

    Fittingly enough, the world of Magicka is just as gleefully daft as its combat: a pastiche of fantasy cliche, with hat-tips to Lord of the Rings, Monty Python and more. It’s not exactly uproarious, razorsharp stuff, but its insistent stupidity is delivered with affection. This all amounts to an enticing multiplayer prospect: chaotic and silly, but with an undercurrent of skill in its spell-mastery. Let’s just hope the devs work their sorcery on the netcode in time for release.


    Mmmmmmmmmmmm.......

  11. #11
    loading... L'avatar di juanpablo87
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    dopo la leggo...dopo aver visto clint

  12. #12
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    tu seppho intanto traduci...XD

  13. #13
    Bannato L'avatar di Hisashi Mitsui
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    Citazione Sephiroth1984 Visualizza Messaggio
    cuttone
    Ma in sta recensione non ne parlano affatto male, anzi

    Semplicemente dicono che sarà PARECCHIO difficile con una curva di apprendimento mostruosa XD

    E la cosa comincia a stuzzicarmi.

  14. #14
    Sephiroth1984
    Ospite
    Citazione juanpablo87 Visualizza Messaggio
    tu seppho intanto traduci...XD
    Sto già cercando di riassumere l'articolo su Skyrim.....
    Qui il succo è:

    - i combattimenti sono caotici
    - l'interfaccia non è molto funzionale e le combo di tasti da premere per eseguire un incantesimo (si possono combinare anche armi con incantesimi, tipo "Scudo Infuocato" ecc) sono complicate e difficili da ricordare (se ho capito bene si arriva pure a 5-6 tasti combinati)
    - spesso si sbaglia la combo e si casta un incantesimo sbagliato ed invece di curare si rischia di ammazzare te o un compagno (soprattutto con incantesimi ad area)
    - è pieno di clichè sul fantasy e molto demenziale (ma questo è un bene visto che il gioco nasce proprio come parodia demenziale di tali clichè)

    Queste premesse portano ad avere un gioco molto complicato da gestire insomma...

    EDIT: a me la cosa non è che spaventi, ma se poi sullo schermo (da quanto mi sembra di capire) avremo decine di mostri e decine di effetti magici che coprono la scena così tanto da non farci vedere che sta accadendo e chi o cosa stiamo curando/attaccando, non penso che sia una cosa tanto positiva eh...
    Ultima modifica di Sephiroth1984; 25-01-2011 alle 01:52:10

  15. #15
    Kelvan
    Ospite
    Citazione juanpablo87 Visualizza Messaggio
    Te non capisci niente di hack' n slah....già il fatto che ti piace diablo 2.....-_-

    Kelvan, non è che c' è un posto di mod per questa sezione!?
    Mi dispiace, ma non apprezzare il RE assoluto tutt'ora imbattuto nega automaticamente la possibilità di essere mod. Se aggiungi che apri thread per ogni merda che trovi...e vieni contro di me con simili affermazioni... direi che puoi proprio dimenticartelo.

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